השוואת תוצאות קרנות השקעות בתחום האג”ח כללי, עם ובלעדי מניות וסימן קריאה

העלות של סיכון מדינתי יורדת לשוק האג"ח הפנימי.

השבוע מסמן תחילת סדרת כתבות הסיכום של הרבעון הרביעי וכל שנת 2023 בשוק קרנות הסוחר הישראלי. השנה התגלתה כהפתעה עם פיתוחים בלתי צפויים. ברמה גלובלית, ניצחון מדהים התרחש בשוק ההון, ולסיומה של השנה השוק האג”ח גם הצטרף למעמד. להפך, השוק הישראלי חווה חולשה פוליטית וחברתית קשה במהלך רוב השנה סביב הרפורמה המשפטית ולאחר מכן, כמובן, המלחמה. כל זה יצר רמות גבוהות של תנודות ואי ודאות. לסיום, אחת המקראות, מדד ה- TA 35, הסתיימה עם תשואה נחותה של 3.8% והמדד ה- TA 125 עם 4.07%. בשוק האג”ח, מדד כלל האג”ח עלה ב- 3.76%, הנקסוס ב- 3.91%, והשקל ב- 3.42%.

המאמר מסקר קטגוריות עם דוגמאות, אך חשוב לשים לב - בחירת קרנות השקעה דורשת התחשבות בפרמטרים רבים, לא רק בתוצאות קצרת טווח

בשבועות הבאים נעמיק בקטגוריות שונות לנתח כיצד הקרנות ביצעו בשנת 2023, נדגיש את הקרנות הטובות והרעות ביותר ונשווה את התוצאות שלהן למדדים יחסיים. נתחיל עם קרנות אג”ח ללא שיעורים, ונבחן תת-קטגוריות כמו אג”חי ממשלה כלליים ללא שיעורים, אג”חי משק כלליים בישראל ללא שיעורים (עם ובלעדי סימן קריאה), ואג”חי חברות ונכונות להמיר ללא שיעורים (עם ובלעדי סימן קריאה).

אג”חי ממשלה כלליים ללא שיעורים:

קטגוריה זו, שנחשבת ליציבה יחסית, כוללת קרנות המשקיעות בכל סוגי האג”חים הממשלתיים, ומשתיקרת לאג”חי חברות בעלי דירוג גבוה. למרות הפוטנציאל המוגבל של הרווח בתחום זה, בוצעה השוואה של 26 קרנות. שכר הניהול בתחום זה נע בין 0.43% ל-1.07%. כדאי לשים לב שמגדל דקדה חיובית, עם שתי קרנות בטופ 5 גם בסיכומי הרבעון והשנה, אך שתי קרנות שמחויבות יותר מ-1% שכר ניהול התקיימו בין הקרנות הגרועות.

אג”חי משק כלליים ללא שיעורים (עם ובלעדי סימן קריאה):

בקטגוריה זו, הקרנות משקיעות בסוגים שונים של אג”חים בישראל – בין זה אג”חי ממשלה ועד אג”חי חברות, כוללים את המפתחים השונים – אשר מציינים סיכון גבוה יותר, ומעידים על ציפייה לתשואה גבוהה יותר. במקרה זה, ישנם 34 קרנות בלעדי סימן קריאה ו-28 עם סימן קריאה. שכר נ

About Writer

Picture of News
News

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags:

Subscribe to our Newsletter

Trust us we don't spam